La Vall d'Àssua des de Sort

Descobrim els camins històrics i plens d'encant de la vall del riu Pamano

• Llocs d'interès

30 km

Sort - Hotel Les Brases

Sort

Ruta molt completa, profunda i fascinant que ens endinsa a la Vall d'Àssua seguint els antics camins de bast que comunicaven els petits nuclis del Batlliu de Sort i de la Vall d'Àssua amb la resta del país. Comencem l'excursió a Sort, la capital del Pallars Sobirà, i ens enfilem fins a l'assolellat poblet d'Olp. A continuació flanquegem la muntanya per una zona boscosa fins al nucli d'Altron. Baixem fins a la vella Mola de Sall, on creuem el riu Pamano, i pugem fins als pintorescos Sorre i Llessuí. Continuem fins a Saurí i tornem a creuar el riu Pamano. Unes llaçades per l'obaga de la muntanya ens apropen a la collada de Trases, des d'on iniciem un llarg descens fins a les Bordes d'Olp, el poble panoràmic de Pujalt i, finalment, fins a Sort.

Si volem descobrir l'essència del Pallars Sobirà, el seu passat agro-ramader i l'arquitectura dels seus petits nuclis de muntanya, no ens podem perdre aquesta ruta. Si bé és una excursió exigent des d'un punt de vista físic -arrel de la distància i el desnivell que presenta-, ens ofereix grans atractius: gaudim de fantàstiques vistes del Monteixo, el Montsent de Pallars i la Torreta de l'Orri, recorrem preciosos camins històrics -alguns d'ells recuperats recentment- i comprenem com era la vida en aquestes contrades de desnivells aparentment impossibles fa no tants anys.

Mapa cartogràfic

mapa
Editorial Alpina

© Editorial Alpina.

Aquest croquis aproximat amb l'itinerari de la ruta ha estat creat a partir del mapa "Alt Pirineu. Parc Natural de l'Alt Pirineu. 1:50.000." propietat de l'Editorial Alpina.

Recorregut de la ruta

trkTwoNav (.trk) gpxExchange Format (.gpx) kmzGoogle Earth (.kmz)

Punts importants de pas (Waypoints)

Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): Cannot assign requested address in /homepages/41/d373309009/htdocs/rutaspirineos/prova2/prova3/Lib/FuncProp.php on line 457
No se pudo conectar a la base de datos: