Estanys i circ de Pessons

El circ glacial granític més gran del Principat d'Andorra

11 km

Estació d'esquí de Grau Roig

Bordes d'Envalira

Excursió amb un recorregut gradual i suau que es pot adaptar a tothom. Depenent de si volem caminar més o menys podem anar i tornar pel mateix camí o, pels més caminadors, fer un bonic recorregut circular pujant pels estanys de Pessons i baixant pels estanys de la Solana.

A l'extrem més oriental de la Parròquia d'Encamp, pujant el Port d'Envalira, a la dreta trobem els estanys i el circ de Pessons. Es tracta d'un magnífic circ glacial granític on podrem gaudir del conjunt lacustre més gran d'Andorra. El circ es troba envoltat de cims com els coneguts pic de Pessons, pic de Ríbuls, el Montmalús,... tots ells propers als 2.800m d'altura. Es tracta d'un lloc molt freqüentat i popular a causa de la seva riquesa natural i del seu fàcil accés. Tanmateix, en aquesta vall sempre trobarem racons amagats des d'on poder gaudir dels magnífics paisatges i les aigües cristal·lines dels seus llacs d'alta muntanya.

: Una mica més de 2:00h per pujar des de Grau Roig fins a l'estany del Cap dels Pessons i una mica menys de 2:00h per baixar de nou al pàrquing. En total, unes 4:00h aprox.

: Mitjana. La pujada pel GR 7 (marques vermelles i blanques al llarg del camí) no té cap dificultat. A la baixada, si decidim prendre la variant dels estanys de la Solana, cal estar atents al arribar a l'estany de les Fonts, on ens hem de desviar en direcció N cap a aquests llacs. En aquesta part de la ruta alguns trams del sender i les seves fites són més difícils de trobar.

: De finals de primavera fins a la tardor si no volem trobar neu. A l'hivern es pot fer el recorregut amb raquetes de neu.

Andorra. Comapedrosa, Engorgs, Juclar, Pessons, Tristaina. Serie E-0. 1:40.000 Ed. Alpina.

: L'itinerari proposat és una variant del típic i freqüentat recorregut pels estanys principals del circ de Pessons. Així doncs, us proposem fer la pujada a través del GR7 per visitar tots els estanys de Pessons i fer la baixada desviant-nos cap als estanys de la Solana. Cal dir que aquesta circular es pot realitzar indistintament en els dos sentits de la marxa. Per altra banda, també us proposem, un cop ja a l'estany Primer de Pessons, baixar cap al pàrquing per un sender ben fitat enmig del bosc i enllaçar una mica més avall amb la pista de pujada i així evitar-la al màxim, ja que als mesos d'estiu hi circula un taxi-bus. Per contra, si no voleu complicar-vos, podeu fer tota l'excursió pujant i baixant pel mateix lloc. Pels més caminadors, la ruta es pot allargar pujant fins la collada de Pessons per un fort pendent (calculeu 1,7 km i 1:15h addicionals des de l'estany del Cap dels Pessons).

A Andorra la Vella prenem la carretera CG-2 que puja cap al Pas de la Casa i la frontera amb França. Passem per les poblacions d'Encamp, Canillo i Soldeu, entre d'altres. Abans de començar a pujar el Port d'Envalira i a l'alçada de la boca sud del túnel d'Envalira, prenem a mà dreta la carretera d'entrada a l'estació d'esquí de Grau Roig (Grandvalira). Des del pàrquing gran i principal "Grau Roig" travessem el riu per un pont i baixem al pàrquing inferior d' "El Cubil" on deixem el cotxe. Ambdós aparcaments són gratuïts.

Carrer del Casal, 3, AD400 Arinsal
    Les Avellanes és un bonic xalet de muntanya que combina amb molt d'encert el respecte per la natura i les comoditats actuals. Està ubicat al bell poblet d’alta muntanya d’Arinsal, un indret ideal per gaudir de rutes de senderisme de totes les característiques i per a conèixer el Principat d’Andorra.

• Via ferrada Bony d´Envalira
    Via ferrada Bony d'Envalira

Coneguda via ferrada d'alta muntanya amb aproximació des de l'estació d'esquí de Grau Roig i final al cim del Bony d'Envalira. L'aproximació és d'1h i la duració de la via d'unes 2h. La seva dificultat és d'AD-. Al pàrquing de Grau Roig hi ha un panell amb informació sobre la mateixa.

Sector Grau Roig a Grandvalira

Aquest sector del gran domini esquiable de Grandvalira destaca per la qualitat de la seva neu i pels seus paisatges. A diferència dels altres sectors, Grau Roig no té zona residencial. Nombroses activitats completen l'oferta tradicional d'esquí: trineus de gossos, raquetes de neu, motos de neu,...

Coordenades GPS: 42.5300443º 1.6982015º

• Port d´Envalira i Pas de la Casa
    Port d'Envalira i Pas de la Casa

El Port d'Envalira separa Grau Roig del Pas de la Casa. Aquesta zona, Pas de la Casa, és una de les més populars d'Andorra per sopar, sortir de festa i ballar. També es considera una de les millors zones per anar de compres.

El Museu Etnogràfic de Cal Cristo

La visita a Cal Cristo ens permetrà conèixer com era la vida d'una família pagesa andorrana humil a finals del segle XIX. Podrem veure les eines que utilitzaven per treballar la terra, el celler i el rebost. També veurem la cuina amb la llar de foc, la sala i les habitacions de la casa, amb els mobles i els estris que utilitzaven en la seva vida quotidiana. La casa està situada al bell mig del poble d'Encamp.

Sant Romà de les Bons

Església d'estil romànic llombard, consagrada l'any 1164. Té planta rectangular i absis semicircular. Conserva encara un campanar d'espadanya de dos ulls i la porta d'entrada decorada amb un fris de dents de serra. Posteriorment se li va afegir un porxo, des d'on es pot gaudir d'una bona panoràmica d'Encamp i de la vall. A l'interior encara es veu l'altar original amb una reproducció de les pintures romàniques que actualment es conserven al Museu Nacional d'Art de Catalunya a Barcelona. Està situada al veïnat de les Bons, a tocar d'Encamp.

• Museu Nacional de l´Automòbil
    Museu Nacional de l'Automòbil

Situat al vell mig del poble d'Encamp aquest museu ofereix la possibilitat de contemplar una magnífica mostra d'automòbils, alguns d'ells peces úniques, des dels primers vehicles a vapor fins a cotxes de la dècada dels 70. Al museu també hi podrem veure motocicletes d'època i bicicletes antigues.

Només arribar al pàrquing de Grau Roig ja podem veure davant nostre totes les muntanyes que envolten i tanquen els llacs del circ de Pessons. El circ està format per set llacs principals i nombrosos estanyols de caràcter estacional. La ruta que us proposem recorre tots aquests llacs per l'eix principal del circ. Estanys i circ de Pessons 1

Aparcament superior de l'Estació d'esquí de Grau Roig.

Un cop deixat el vehicle al pàrquing El Cubil (0:00h - 2.103m), prenem la pista de terra que hi ha al costat del pont sobre el riu, i que ens ha de portar cap a l'estany Primer de Pessons. La pista està tancada al trànsit amb una barrera. Només a l'estiu un servei d'autobús tot terreny puja cada hora (de 10h a 17h - 5€) fins al restaurant de Pessons. Amb aquesta alternativa ens estalviaríem 30min de pujada per pista i uns 200m de desnivell (molt recomanable si anem amb nens). Estanys i circ de Pessons 1

Sortim del costat del pàrquing inferior, una barrera prohibeix el pas als turismes.

Estanys i circ de Pessons 1

Uns panells ens indiquen on som i ens mostren el més destacat de la zona.

Des d'aquest punt inicial també reconeixem davant nostre (en direcció S) el bonic circ dels Colells i el característic Bony d'Envalira. Estanys i circ de Pessons 1

A l'estany Primer de Pessons hi ha un restaurant amb una terrassa fabulosa.

La pista dóna la volta al telecabina i puja ràpidament cap a la dreta agafant un fort pendent i guanyant el desnivell fins al primer llac de Pessons. Estanys i circ de Pessons 1

La pista ampla surt en direcció al telecabina.

Estanys i circ de Pessons 1

La pista comença a pujar cap als llacs de Pessons.

A mesura que anem pujant, tenim una millor perspectiva de les pistes d'esquí de Grau Roig. La base de l'estació, des d'on hem iniciat la ruta, queda ja molt avall. A l'hivern la pista de terra per la qual pugem es converteix en una pista d'esquí. Estanys i circ de Pessons 1

Tenim unes vistes magnífiques de tota l'estació.

Estanys i circ de Pessons 1

El taxi-bus és una bona opció a l'estiu si volem estalviar-nos el tram de pista fins a l'estany Primer de Pessons.

Arribem al preciós estany Primer de Pessons (0:30h - 2.300m). Davant nostre, al fons, tenim l'imponent Montmalús, el pic de Ríbuls i el Pessons. Comencem ja a tenir una millor perspectiva de tot el circ i de les muntanyes que l'envolten. Estanys i circ de Pessons 1

Estany Primer de Pessons amb les muntanyes que envolten el circ davant nostre.

El restaurant ens queda just a mà dreta. Des de la terrassa podem contemplar les boniques vistes del llac i els voltants tot fent un descans. El restaurant està situat just a sota del pic Baix del Cubil (2.704m), des d'on tindríem molt bones vistes de tot el circ. Estanys i circ de Pessons 1

El bar i la seva terrassa al costat del llac de Pessons.

Estanys i circ de Pessons 1

El restaurant just a sota del pic Baix del Cubil (2.704m).

Voregem aquest primer llac per la nostra esquerra. A partir d'aquí hem d'anar seguint les marques blanques i vermelles del sender de gran recorregut GR 7 que ens han de portar fins a l'últim estany de Pessons. Estanys i circ de Pessons 1

Voregem l'estany Primer de Pessons.

Ràpidament arribem a la cruïlla del GR 7 que se'n va cap al coll de Montmalús. Nosaltres seguim pel camí de la dreta vorejant l'estany. Estanys i circ de Pessons 1

Encreuament del GR 7 per anar cap al coll de Montmalús.

Creuem les aigües que vénen de l'estany Forcat i pugem pel sender que, fent un pendent pronunciat i travessant un petit bosc, guanya els 60m de desnivell que separen els dos llacs. En finalitzar aquesta pujada ja estem a la vora de l'estany Forcat (0:55h - 2.365m). Estanys i circ de Pessons 1

Estany Forcat.

Si no volem pujar més i volem finalitzar l'excursió, en aquest punt tenim l'opció de tornar a l'estany Primer de Pessons, per un sender que baixa pel costat oposat al que hem pujat a l'estany Forcat. Estanys i circ de Pessons 1

D'altra banda, si seguim la ruta proposada, avancem pel GR 7 i deixem a la nostra esquerra una petita llacuna que precedeix a l'estany Rodó. Estanys i circ de Pessons 1

Llacuna posterior a l'estany Forcat.

En pocs minuts arribem a l'estany Rodó (1:05h - 2.375m), més gran i profund que l'estany Forcat. Deu el seu nom a la forma que té. Estanys i circ de Pessons 1

Estany Rodó amb el pic de Ríbuls i el pic de Pessons al fons.

Per assolir el quart llac, seguim pel camí que fa una lleugera pujada entre prats d'alta muntanya i alguns pins. El camí és molt agradable i fàcil, es pot fer relaxadament gaudint del paisatge i de l'entorn. Estanys i circ de Pessons 1

Direcció a l'estany de Meligar.

En uns 20 min arribem a l'estany de Meligar (1:25h - 2.440m), que el voregem per la nostra dreta. Estanys i circ de Pessons 1

Estany de Meligar amb el pic de Pessons al fons.

Estanys i circ de Pessons 1

El sender voreja el llac per la dreta.

Vista de l'estany de Meligar desde la pujada cap a l'estany de les Fonts.

Passem per un llac que precedeix l'estany de les Fonts. Estanys i circ de Pessons 1

Llac sense nom entre l'estany de Meligar i l'estany de les Fonts.

En uns instants arribem a l'estany de les Fonts (1:45h - 2.495m), el penúltim que veurem durant el nostre recorregut de pujada. Estanys i circ de Pessons 1

Estany de les Fonts amb el pic de Pessons i el coll de Pessons al fons.

Seguim pel camí del GR en direcció al coll de Pessons. No hem d'arribar-hi, el nostre objectiu és veure l'últim llac de Pessons. Per això hem de seguir pujant una mica més per guanyar el desnivell suficient per veure'l. Estanys i circ de Pessons 1

Ens queda l'última pujada fins a l'estany del Cap dels Pessons.

A mesura que anem pujant, si mirem enrere, tenim una increïble perspectiva dels llacs pels quals hem anat passant. Tots ells formen el circ de Pessons. Estanys i circ de Pessons 1

Llacs del circ de Pessons.

Arribem al punt des d'on ja podem observar l'estany del Cap dels Pessons (2:10h - 2.605m). Si en tenim ganes podem baixar camp a través per apropar-nos fins a la riba d'aquest llac. Estanys i circ de Pessons 1

Estany del Cap dels Pessons.

En aquest punt donem per finalitzada la pujada que ens ha permès veure tots els llacs que formen l'espectacular circ de Pessons. Per baixar desfem el camí fet fins aquí. Als voltants de l'estany de les Fonts (2:25h) us proposem prendre la variant dels estanys de la Solana. Alguns fites de pedres ens ajuden a trobar el bon lloc per on agafar el sender que surt de la nostra esquerra i que costa de reconéixer. Cal parar atenció per trobar-ho. Si no ho veiem clar sempre tenim l'opció de baixar còmodament pel mateix camí de pujada. Estanys i circ de Pessons 1

Les fites ens ajudaran a trobar el camí cap als estanys de la Solana.

Passem pel costat d'un petit estanyol. Estanys i circ de Pessons 1

Caminem al costat d'una petita llacuna (en el nostre cas la trobem sense aigua, depèn de l'època en que realitzem l'excursió)

Veiem a la nostra esquerra, a la llunyania, els primers estanys de la Solana (2:50h - 2.480m). A mesura que anem baixant ens van apareixent més llacs i cada vegada passem més a prop seu. Tots ells formen els estanys de la Solana. Estanys i circ de Pessons 1

Primers estanys de la Solana.

La baixada per aquests llacs transcorre per una vall paral·lela a la vall per la que hem pujat. Estanys i circ de Pessons 1

Un seguit d'estanys de la Solana.

Després de deixar enrere l'últim dels estanys de la Solana, travessem una zona plana amb una petita llacuna. Estanys i circ de Pessons 1

Plana amb una petita llacuna.

Poc després a la nostra dreta apareix de nou, a sota nostre, l'estany Forcat (3:20h - 2.365m). Baixem cap a aquest llac fent unes quantes ziga-zagues i el deixem enrere seguint pel camí d'on veníem, en direcció NE. Estanys i circ de Pessons 1

Estany Forcat.

Seguim recte i després d'uns metres deixem a la nostra dreta el sender amb fites que baixa directe cap a l'estany Primer de Pessons i al restaurant. Nosaltres seguim recte per enllaçar amb la pista de terra del GRP (3:30h) que també ens porta al restaurant. Estanys i circ de Pessons 1

Arribant a la pista del GRP.

Baixem còmodament per la pista i arribem de nou al estany Primer de Pessons (3:35h - 2.300m). Estanys i circ de Pessons 1

Estany Primer de Pessons i restaurant.

Per no fer la baixada cap al pàrquing de l'estació d'esquí de Grau Roig per la mateixa pista de terra per la qual hem pujat, voregem uns metres el llac i prenem, a mà esquerra, el camí marcat amb fites i marques blaves que baixa pel bosc. Estanys i circ de Pessons 1

Una alternativa a la pista de pujada és el camí de marques blaves que baixa pel mig del bosc.

El camí és clar i evident. Estanys i circ de Pessons 1

Anem baixant pel mig del bosc.

Arriba un moment en el que aquest camí desemboca en una pista d'esquí (3:50h). Estanys i circ de Pessons 1

Vista cap amunt de la pista d'esquí, nosaltres l'agafarem de baixada.

Seguim caminant per aquesta mateixa pista d'esquí i enllaçem, una mica més avall, amb la pista de terra per la qual hem pujat al restaurant en ascendir. Estanys i circ de Pessons 1

Baixem seguint la pista.

Un cop a la pista principal, només ens falta baixar fins al pàrquing El Cubil (4:00h - 2.103m), punt d'inici i de fi d'una ruta que ens ha descobert molts llacs i un circ glacial magnífic. Estanys i circ de Pessons 1

Enllaçant amb la pista principal i baixant cap al pàrquing.

28-02-2019 09:43:52h

Hola Maria, aquesta ruta a l'hivern està completament nevada i cal utilitzar raquetes de neu. Heu de vigilar també el risc d'allaus. Finalment tingueu en compte que el primer tram de la ruta transcorre dins d'una estació d'esquí. Des de Rutes Pirineus oferim la possibilitat del lloguer de raquetes de neu només en les nostres activitats guiades amb raquetes de neu, et recomanem que les consultis: www.rutespirineus.cat/cicle-organitzat/raquetes-de-neu

MARIA
18-02-2019 17:18:27h

Hola, m'agradaria fer aquesta ruta amb el meu gos (Husky Siberià). Creus que tindré dificultats en fer la ruta. amb ell? Tenim pensat amb una amiga venir aquest dissabte 23, sabeu si. estara nevat? En el. cas que haguem d'utilitzar raquetes, és possible llogar-les en algun recinte que tingueu per aqui? Som principiants en el. tema de senderisme, esta ben senyalat? O podem tenir dificultats i perdre'ns?

Mar
20-05-2018 02:11:40h

Hola. Aquest Agost voldríem fer aquesta ruta amb 3 nens de 5 i 4 anys. És recomanable ?? L'any passat amb ells vam fer els Llacs Tristaina. La dificultat és semblant.

JULIA
06-11-2017 12:38:51h

Hola, tenim pensat fer aquesta ruta a mitjans de novembre. Com estarà la ruta? Hi haurà neu? Es podrà caminar?

elisabeth
31-08-2017 10:49:40h

Hola,br/Vamos la semana que viene con una niña de 2 años y medio, se puede llegar en coche hasta el lago pessons? y luego dar una vuelta por el entorno?br/Gracias,

11-08-2017 13:32:24h

Hola Irem, el què preguntes dependrà molt de com estigui anant el teu embaràs, de com et trobis, de quina sigui la teva experiència en muntanya i de quina sigui la teva forma física... Tingues en compte que la ruta transcorre per terrenys d'alta muntanya. Sort!

Irem
10-08-2017 23:57:57h

Es pot fer aquesta ruta embarassada d'11 setmanes?

Rut
24-04-2017 10:55:28h

Hola, queremos hacer esta ruta el 1 de mayo, donde puedo consultar si hay nieve como para necesitar raquetas?

02-11-2016 12:47:10h

Hola Almu, Al desembre la zona de Pessons per on transcorre la ruta acostuma a tenir neu. No obstant això, cada any pot variar. També segons el fred que faci i de quan comenci a nevar hi haurà més o menys neu per anar amb raquetes. Haureu d'informar-vos de les condicions de neu a la zona uns pocs dies abans de la ruta.

Almu
31-10-2016 12:04:30h

Hola! Tenim pensat fer aquesta ruta (o part d'ella) amb 2 nens de 3 i 8 anys el pont de desembre. ¿Hi sol haver neu per aquestes dates? En cas d'haver-n'hi, ¿serien necessàries raquetes per aquesta època de l'any? Agrairia la informació. Salutacions.

Josefina
01-09-2016 19:45:51h

Hola de nou, Avui hem fet el cercle sencer amb la canalla i només volia fer-vos dos observacions, si m'ho permeteu: 1- El camí de retorn marcat amb fites està també assenyalat amb un punt groc que fa molt més fàcil seguir-lo. No sé si aquests senyals els ha posat el Comú fa poc temps però quan hem arribat al trencall per pujar cap al coll dels Pessons ja hem trobat assenyalat el camí comunal que torna cap al restaurant passant per la Solana. 2- Penso que abans de pujar-hi amb canalla s'ha de pensar una mica. Nens de 6 anys en amunt crec que ho poden fer bé, amb les seves aturades pertinents, però nens més petits ho trobo complicat. Avui mateix hem coincidit amb una família que portaven un nen d'uns 8 anys que tirava però una nena de 3 que el seu pare l'ha hagut de portar a coll molta estona i s'han girat a meitat de la pujada. Crec que si són nens acostumats a caminar i no precisament per corriols fàcils (perquè hi ha molts trams de pedregars), faran el recorregut sense problema però a partir de 6 o 7 anys. Si no estan acostumats a caminar per la muntanya crec que val la pena esperar que siguin una mica més grans per fer el recorregut sencer.

31-08-2016 18:02:11h

Hola Josefina, la ruta i els paratges del circ de Pessons són meravellosos i conviden a fer-se amb els més petits de la família. Gràcies pels teus comentaris, missatges així ens fan seguir amb el projecte amb molta força.

josefina
30-08-2016 17:07:16h

Hola, Primer de tot, enhorabona per aquesta pàgina i la informació tan detallada, acurada i real que hi doneu. Felicitats. Respecte la ruta en concret dels Pessons, només tenia ganes de comentar que els que teniu canalla no tingueu dubtes d'anar-hi amb ells, perquè no obliden fàcilment aquests paisatges. Jo fa tres estius que hi vaig amb els meus fills (van començar pujant-hi amb tres i quatre anys). Són bons caminants i cada any fem un tros més. Segurament hi pujarem aquesta setmana i a veure si arribem a fer el cercle complet. Gràcies i endavant amb aquesta bona feina.

23-08-2016 10:44:13h

Hola Fany, la ruta als estanys de Pessons no es pot fer en bici. Et recomanem que visitis la zona de Pessons a peu. Sort!

Fani garcía
18-08-2016 20:31:47h

¿Aquesta ruta es pot fer en bici?

03-08-2016 08:17:37h

Hola Patur, en relació a la teva consulta dir-te que l'acampada lliure a Andorra està prohibida. Només es permet als voltants d'un refugi en hores nocturnes i quan aquest està complet.

03-08-2016 08:07:28h

Hola Joan Carles. Fins el primer estany de Pessons el camí transcorre per una pista. A partir d'aquest punt cal agafar un sender. Si el nen està acostumat a anar per la muntanya no tindrà cap problema. A més, penseu que podeu adaptar l'itinerari segons us convingui. L'entorn ple d'estanys i rierols convida a refrescar-se, a fer un pic-nic, a descansar,... Sort!

JOAN CARLES R.M
01-08-2016 14:06:15h

Estem plantejant de fer-la al setembre però tenim un petit de 3 anys, es apte??

patur
17-07-2016 11:29:15h

Hola, tenim pensat fer aquesta ruta, hi ens encantaria poder pernoctar una nit, plantar la tenda a darrera hora i plegar-la a primera hora. Hi ha possibilitat de fer-ho? Està permès?

24-03-2016 06:58:05h

Hola Maria, si voleu realitzar aquesta ruta per Setmana Santa segurament us caldran raquetes de neu per poder progressar correctament. Tingues en compte que és una zona on sol haver força neu i per tant, seria molt recomanable que també portéssiu el material de seguretat hivernal corresponent (arva, pala i sonda). Hauríeu d'informar-vos de com estan les condicions de neu a la zona. Molta sort!

maria
22-03-2016 22:02:44h

Se puede hacer esta ruta estos dias de semana santa?

14-12-2015 16:57:05h

Hola Ang, la ruta del circ de Pessons es pot fer també a l'hivern utilitzant raquetes de neu. Tingues en compte que és una zona a on hi acostuma haver bastanta neu. Per tant, seria del tot recomanable que portéssiu també el material de seguretat hivernal corresponent (arva, pala i sonda).

Ang
14-12-2015 16:45:59h

Hola, jo volia preguntar si aquesta ruta es pot fer a l'hivern

ELISABET
13-10-2015 16:02:14h

Aquesta la tenim pendent, però la farem segur. Ai, quines ganes! Súper fotos les que pengeu aki

17-07-2015 10:52:50h

Hola Santi,
Nosaltres hem fet aquesta ruta vàries vegades durant el mes de juliol i tot i que pot arribar a fer força calor, pensa que al trobar-nos a més de 2.000m d'altura i en terreny d'alta muntanya, la calor no és tan acusada com en d'altres indrets. Si agafeu un dia de sol, recordeu de protegir-vos del sol amb ulleres de sol, crema solar, protecció per als llavis i gorra.

Santi
27-06-2015 19:08:19h

Ens estem plantejant de fer-la la segona setmana de juliol. Voldríem saber si algú l'ha feta en aquesta època i si la calor apreta molt (ens acompanyen dos adolescents!!!)
Gràcies.

16-08-2014 12:22:03h

Hola Lídia, en principi no hi ha d'haver cap problema per fer un bany als estanys sempre que es gaudeixi de la natura respectant-la.

lidiA
10-08-2014 16:52:14h

i en els llacs et pots banyar???

Roger Camats
01-04-2013 15:52:28h

Ruta molt wapa! l'hem feta amb l'Anna, el meu nebot i la seva xicota. Hem disfrutat com a camells, un dia esplèndid i una neu immillorable!

Silvia Romero
03-01-2013 18:52:08h

Hi ha milers d'opcions per realitzar aquesta excursió, escurçant-la o allargant-la tant com vulguem. S'avança molt fàcilment perquè de manera molt ràpida i gairebé immediata et vas trobant cada un dels llacs.
Un circ molt tranquil que et convida a descansar a prop de qualsevol llac i deixar passar el temps.
Del tot recomanable tornar pels Estanys de la Solana, encara que cal una mica d'atenció per trobar les fites i el camí correcte.

WEBCAMS
A l´hivern, per donar-nos idea de l´estat de la innivació