La ruta que us proposem ens permet descobrir un dels circs d'origen glacial més bonics de tota la Cerdanya francesa: el circ de l'Orri de la Vinyola, a la capçalera del riu Querol. Es tracta d'un indret ideal per fer-hi excursions amb raquetes de neu gràcies a la seva morfologia i característiques: prats d'alta muntanya de gran bellesa i completament nevats!- que queden envoltats pels cims espectaculars que defineixen la vall. Una excursió ideal per iniciar-se a les raquetes de neu i gaudir de la muntanya hivernal!
Començarem la ruta al coll de Pimorent. Ens posarem les raquetes de neu i començarem l'itinerari circular que ens portarà fins al circ de l'Orri de la Vinyola. Descobrirem el bonic bosc del Bac de la Llata, visitarem la cabanya de l'Orri de la Vinyola i finalment arribarem a la coma de l'Orri, just als peus de les abruptes cares N dels pics de l'Estanyol i de Fontfreda. Farem la tornada pel bonic camí del Solei del Rec de l'Orri.
Nota: l´itinerari previst podrà variar lleugerament en funció de les condicions meteorològiques i de l´estat del terreny.
Informar-vos que des de l'1/11 fins al 29/03 és obligatori portar equipaments de neu (pneumàtics de contacte o cadenes) al cotxe/maleter per circular per les carreteres franceses.
Nota: Rutes Pirineus no es fa responsable dels incidents ocasionats pel fet de no portar el material imprescindible indicat. Rutes Pirineus es reserva el dret d´excloure un participant si no porta el material imprescindible. Si alguna persona pren algun tipus de medicació, pateix alguna patologia o ha tingut alguna lesió recentment, si us plau comenteu-ho en el moment de fer la reserva.
Nota: 2 El canvi climàtic està afectant els Pirineus i, en particular, els episodis de nevades i les condicions de neu que hi trobem. Considerem una ruta “activitat de raquetes de neu" si, com a mínim, un 40% del seu recorregut es realitza sobre neu. Si abans d’una activitat estimem que menys del 40% del seu recorregut disposarà de neu, proposarem una alternativa de característiques similars i/o la seva anul·lació (s´informaria amb un mínim de 2 dies d´anticipació).
· Les raquetes de neu: història, utilització, tècniques i progressió.
· Tipus de neu i estat del mantell nival.
· Les petjades i els rastres dels animals a la neu.
· La morfologia glacial del paisatge pirinenc.
· L'estació d'esquí de Portè - Puimorent.
FORMAT DE GRUP OBERT
Conformació del grup per part de RUTES PIRINEUS en les dates que s´indiquen a la secció "Dates programades".
·Excursió guiada: 47 €/persona (IVA inclòs). ·Lloguer de raquetes de neu i bastons: 8,50 €/persona (IVA inclòs).
El preu del guiatge inclou:
· La planificació i preparació de la ruta i el seguiment de les condicions meteorològiques i del terreny abans i durant la seva realització.
· La gestió de la inscripció.
· La realització de la ruta guiada (guia de muntanya titulat).
· L'assegurança d'accidents per a activitats realitzades en el medi natural.
El preu del guiatge no inclou:
· El desplaçament fins al punt de trobada, les despeses ocasionades per l'abandonament de la ruta per qualsevol motiu, el lloguer de les raquetes de neu i pals, i les despeses ocasionades per canvis en el recorregut per motius de seguretat.
Nota: el grup mínim necessari per realitzar-se l´activitat és de 4 persones. En cas de no poder-se formar el grup mínim necessari, es tornarà el 100% de l´import. Per a grups de 7 persones o més, si us plau sol·licitar pressupost a mida.
FORMAT DE GRUP PRIVAT
En cas de voler realitzar l´activitat en format de grup privat (un guia per a vosaltres sols i dates a convenir), contacteu-nos per e-mail (info@rutespirineus.cat) o telèfon (+34 691 772 966) i us prepararem un pressupost a mida.
La reserva es podrà realitzar per e-mail (info@rutespirineus.cat) o mitjançant el formulari web i es considerarà confirmada un cop efectuat el pagament. Mètodes de pagament: transferència bancària o pagament online amb targeta mitjançant la passarel·la de pagament segura de CaixaBank.
Consulta les condicions generals d´anul·lació i canvi per a les sortides organitzades d´un dia.
10:00h del matí a l´aparcament que hi ha al capdamunt del coll de Pimorent. Atenció!: venint per la carretera N-320 des de Portè, cal deixar enrere l´aparcament de l´estació d´esquí de Puymorens i continuar fins a dalt de tot del coll.
- Perquè gràcies al nostre guiatge no t'hauràs de preocupar per la seguretat, pel recorregut, per la gestió dels temps ni per les dificultats que la ruta pugui presentar.
- Perquè t'ensenyarem a progressar correctament amb raquetes de neu.
- Perquè farem interpretació del medi natural hivernal i parlarem de flora, fauna, geografia i geologia. I viuràs la muntanya com mai abans ho has fet!
- Perquè ens encarreguem de la formació dels grups -sempre reduïts- i tenim un gran equip de guies.
- Perquè volem que gaudeixis de la neu, passis un dia meravellós i descobreixis racons increïbles del Pirineu també a l'hivern!
- 10SimonCerdanyola, España2024-03-27 10:36:29Tot perfecte!L'experiència de la raqueta va ser perfecta. Vam ser 4 amics i en tot moment ens vam sentir segurs. A més, vam tenir un contratemps amb el cotxe i el guia (Jordi) es va mostrar molt amable per ajudar-nos fins arribar a Puymorens.
- 10JuditTerrassa, Catalunya2024-03-19 13:32:50Genial És la tercera ruta que faig amb Rutespirineus i sempre ha sigut fantàstic. Tot està molt ben organitzat, la web, els recorreguts, els guies...tot. En aquesta ocasió la ruta va ser per la zona de Puymorens amb el Ferran i tot perfecte, ens va explicar moltíssimes coses xules i va ser una sortida súper agradable
- 10IsonaTerrassa, Espanya2024-02-20 11:51:27Per repetir!Vam tenir la sort de que la climatologia ens acompanyés, ja que la nit anterior va nevar i això va permetre tenir força neu. A més a més, va fer solet i vam gaudir dun dia força clar en general. El grup que vam formar va ser molt maco, amb gent entesa en diferents camps i, sumat a les explicacions del guia, vam aprendre molt! El guia, lAitor, de 10! Repetirem!
- 10Jordi MasiasRoses, Catalunya2024-02-18 20:42:56Experiència excel·lentNo haviem anat mai amb raquetes i la veritat és que lexperiència ens va encantar. El guia (lAitor) va estar molt atent en tot moment, ens va explicar el funcionament de les raquetes, trucs per a orientar-nos, a seguir rastres dalguns animals i en tot moment es va adaptar a les necessitats del grup. Va ser una experiència excel·lent i molt recomanable! Repetirem segur!
- 8BelenSant Boi de Llobregat, España2024-02-01 10:14:40MeravellósMatí fantàstic. Aitor va saber adaptar-se a les necessitats dels menuts, fent parades i explicant-nos coses molt interessants. Molt recomanable!
- 10Joan i GemmaArenys de Mar, Catalunya2024-01-03 12:21:03Gaudir de la natura ben acompanyatsSempre repetim amb Rutes Pirineus, ens sentim segurs i ens fan partíceps del seu coneixement del territori. Aitor va ser un guia fantàstic. El paisatge del Circ de lOrri esplèndid.
- 10QuimReus-Barcelona, Catalunya2022-12-20 16:00:15Experiència fantàsticaUn dia meravellós, una ruta fantàstica i el guia de traca i mocador. Molt i molt recomanable.
- 9CarlesArenys de Mar, Catalunya2022-03-03 18:24:18Espectacle naturalEl guia, en Ferran, inmillorable i la resta també. Vam gaudir d'un dia esplèndit amb sol i bon temps. Això ajuda. Segur repetirem. El grup amb molt bona gent. Només ens va faltar la cerveses a dalt de tot!!
- 9ToniGuils de Cerdanya, Catalunya2021-12-23 12:02:53Fantàstic!Dia molt maco de raquetes amb lexcel·lent guiatge den Jordi. Entorn fantàstic i amb unes condicions meteorològiques immillorables. Gràcies, un cop més Rutes Pirineus!
- 10Toni MolinaReus, Catalunya2021-12-22 18:33:39Dia magníficPrimera experiència amb raquetes de neu amb Rutes Pirineus dia fantàstic i una bona ruta molt bonica amb molta neu i molt ben guiada pe Jordi i en companyia del Xavi. Dia explendid ruta maca amb les explicacions del guia dels llocs on passavem i coneixent les petjades dels animals a la neu i explicant les progressio amb raquetes. Ganes de repetir altres activitats.
- 10Javier Palma de Mallorca, España2019-12-11 18:29:36EstupendaBona gent i extraordinària experiència
- 9JordiBarcelona, Aquest2019-03-27 22:11:07PuimorensGran excursió amb raquetes, enmig d'un paisatge formidable.
- 10Mª CarmeOlesa de Montserrat, Catalunya2019-03-12 15:59:32Una experiència fantàsticaMolt contents i amb ganes de repetir amb vosaltres. Aquesta ha sigut la nostra primera excursió amb raquetes i ens ha agradat molt. La nostra guia Anna, va fer d'aquesta sortida una experiència molt agradable, vam gaudir molt i vam apendre moltes coses amb ella. A més va fer un dia de sol esplèndid. Ho recomano 100%
- 10AlbaBarcelona, Espanya2019-02-27 08:40:13FantàsticaAquesta ja és la tercera excursió de raquetes que fem amb vosaltres i com sempre va ser un gran dia. L'excursió molt bonica i el Xavi genial. Totes les rutes que hem fet amb vosaltres ens han encantat i hem quedat encantats amb els guies sempre. Moltes gràcies i segur que repetirem una quarta vegada.
- 10Maria TeresaVilanova del Vallès, Catalunya2019-01-22 23:29:01Excel·lentFantàstic, com totes les sortides que he fet amb vosaltres, i moltes gràcies per la paciència del Carles! Fins aviat!
- 9MauriciBigues i Riells, Catalunya2019-01-21 17:12:55InteressantMolt útil per veure l'ús de les raquetes en passos de pendent pronunciada, a més en Carles ho fa sempre molt amè.
- 10Joan i CristinaGirona, Espanya2018-04-03 18:18:12Molt recomanableUna ruta d'iniciació amb raquetes molt recomanable. Ja teníem experiència amb raquetes però volíem gaudir de l'entorn i de les explicacions d'un professional. L'Alba, la nostra guía, va demostrar tenir amplis coneixements de les raquetes de neu, del medi ambient i el més important, ser una persona molt amable, atenta i encantadora. Us felicitem!
- 10XaviSaillagouse, França2018-04-03 16:46:21La primera experiència amb raquetes de neuVa ser la primera vegada que em posava unes raquetes de neu i l'experiència va ser del tot satisfactòria. Havia nevat molt els dies anteriors i ens vàrem trovar molta neu pols/primavera que feia que t'ensorressis una mica i per tant l'esforç era més gran per aixecar els peus, el que va fer que els 9 ó 10 kilòmetres que vàrem caminar fes que per la tarda estessim morts ;)
- 10AngelJúlich, Alemanya2018-02-04 15:15:02InmillorableExcel·lent primera experiència i ja estic desitjant repetir. El dia va ser inmillorable, amb una nevada genial, ràfegues de vent i unes vistes inmillorables! UN LUXE! El grup va ser de 10! Xavi va estar perfecte, proper, amb un molt bon humor i aportant-nos experiència tècnica i també personal. Sens dubte repertir! Ens veiem a la pròxima!
- 10Montserrat SolerBarcelona, Catalunya2018-02-02 19:49:45Excel·lentHa estat una excursió excel·lent per a principiants com nosaltres. L'Alba, la guia, ha estat atenta, s'ha explicat de forma molt didàctica i s'ha adaptat al nostre nivell. Felicitats per la feina. Repetirem segur!!!
- 9AndrésEl Prat de Llobregat, España2017-04-24 22:38:54Per repetir!Vaig realitzar la sortida de Puymorens-Circ de l'Orri ja que la ruta prevista no tenia bones condicions de neu. Vam ser avisats per telèfon prèviament la qual cosa va ser un gran detall organitzatiu. Les vistes del mar de muntanyes al voltant nostre no deixaven de sorprendre'ns i la nostra guia l'Alba va fer un molt bon treball parlant-nos tant de muntanya com d'animals. Per repetir de nou!
- 9SusannaLa Garriga, Catalunya2017-03-21 13:36:03Natura en estat purUn plaer i una experiència 100% positiva passar el dissabte sobre raquetes de neu amb el guiatge de l'Anna, que ens va transmetre la seva passió per la muntanya amb tota mena d'explicacions i detalls. Ah i ens va fer unes fotos xulíssimes! Vam gaudir d'una jornada perfecte, amb bon temps, neu suficient i moments distesos i divertits. Moltes gràcies!
- 10EliBarcelona, Catalunya2017-03-20 21:39:53Excel·lent empresaDissabte vam gaudir del privilegi de fer la nostra primera ruta amb raquetes de la mà de Rutes Pirineus. Va ser un dia excel·lent! Ens va apassionar el bon tracte, proper i de qualitat; ja en els correus, un detall canviar de lloc pel mal estat de la neu, i la guia un 10! Apassionada per la feina, la natura i la cultura de les nostres terres. Molt recomanable l'experiència!
- 10CarmeBarcelona, Espanya2017-03-20 17:07:22Experiència 100% recomanable!Era la primera vegada que ens posàvem unes raquetes als peus i l'experiència va ser increïble. L'Anna, la guia, ens havia preparat un bon recorregut per gaudir dels colors de la muntanya a l'hivern ben farcit de dades interessants. L'excursió va ser un èxit i ja tenim ganes de repetir.
- 10MariaBarcelona, Espanya2017-02-26 19:50:02Fantàstic!!Ruta preciosa, molt bon estat de la neu i sens dubte un guia expert que li va afegir molt de valor a l'excursió mostrant-nos petjades i rastres d'animals, condicions pel risc d'allaus, història de la formació de les muntanyes, etc. El temps va passar volant, vaig gaudir molt!!
- 10Núria i JordiEl Masnou, Catalunya2017-02-24 12:04:21Fantàstic La ruta, el temps, les vistes, el grup i el guia, en Carles, van fer que fos la primera experiència amb raquetes inoblidable. En Carles atent, amb tota la gent. Ens va explicar sobre les raquetes de neu, la natura, animals, petjades, formació d'allaus i dels glaciars... va fer que passes el temps volant. Moltes gràcies, per compartir-ho.
- 9JosepBarcelona, Espanya2017-02-22 22:54:28A gaudir com porcs senglarsFantàstica experiència la que ens va oferir en Carles. Una ruta fàcil per iniciar-se amb les raquetes en un entorn veritablement privilegiat. En Carles es va encarregar de fer-nos-ho passar pipa portant-nos per "tobogans" de neu i fent-nos baixar com a "porcs senglars". Només mencionar que la ruta transcorre al costat de les pistes d'esquí, tot i així l'entorn és preciós.
- 9MartaBarcelona, Catalunya2017-02-22 22:48:46Gran experiència!El Carles, el guia, va ser molt atent i amable amb nosaltres. Va explicar-nos la formació de les muntanyes del circ de l'Orri de la Vinyola, anècdotes d'altres excursions, va mostrar-nos petjades d'animals... La ruta és molt bonica, sobretot si la trobes amb tants metres de neu! Com a millora, penso que s'hauria d'especificar que és al costat d'unes pistes d'esquí.
- 10Emili Sabadell, Espanya2017-01-09 17:24:11Excel·lentExcel·lent el guiatge de l'Alba, encara que l'estat de la neu no fos l'optim, repetiré
- 10Gemma Vilassar de Mar, Espanya2017-01-07 20:35:20Una experiència inoblidableLa meva primera experiència amb raquetes ha sigut fantàstica. Un dia preciós, un grup molt maco i un guia excel·lent amb el qual hem après la fauna i flora dels Pirineus. Una altre forma de fer esport més tranquil·lament i sense presses. Si puc repetiré amb els nens. Moltes gràcies Rutes Pirineus!!!
- 10Pau i ImmaTona, Catalunya2017-01-05 11:37:23Una experiència molt bonaUna sortida molt bona! L'hem fet amb les nostres filles d'11 anys i no hem tingut cap problema! El nostre guia Carles, és una persona que li encanta la seva feina i ens va fer disfrutar molt! Ens va fer escoltar ocells, ensenyar petjades d'animals, flora... Repetirem i merci per tot.
- 9EsterCentelles, Espanya2017-01-03 19:32:08Molt bona experiència!Excursió amb raquetes amb molt bona companyia i un guia excepcional. Dóna gust sortir a la muntanya amb persones que s'estimen la natura i que fan que qualsevol detall, com ara un arbust que amb prou feines aixeca un pam de terra, o un forat a la neu en forma de petjada, sigui un pretext per a donar-nos explicacions de l'entorn natural. Moltes gràcies Carles ;) Repetiré!
- 10GemmaSant Just Desvern, Catalunya2017-01-03 13:30:54Un dia fantàstic amb raquetes!Gran jornada! Els meus dos fills de 13 i 14 anys i jo recordarem el fantàstic dia que vam passar iniciant-nos amb raquetes. Va fer un sol esplèndit i vam poder trepitjar neu durant tot el recorregut. En Carles, un guia excepcional, ens va fer gaudir de la natura com mai. A més d'explicar-nos sobre la fauna i flora i geologia. Gràcies Rutes Pirineus per un dia inolvidable!
- 10BLANCA I JORDICARDEDEU, BARCELONA2016-02-23 00:53:50EXCEL·LENTDia extraordinari; sol brillant, bona neu, bon guiatge i bona companyia. Es va haver de realitzar un canvi de ruta per manca de neu, però no va ser cap problema, ja que la nova proposta va ser molt interessant i divertida. Agraïm el Xavi el seu caràcter i la seva atenció durant tota la ruta. No només actua com a guia sinó com a bona companyia i comunicador cultural de la zona.

També et podria interessar...








