El volcà del puig d'Adri

Descobrim els secrets geològics amagats als voltants de Canet d'Adri

Baixa

Passejades curtes, amb poc desnivell i sense dificultats.

Veïnat d'Adri

Canet d'Adri

Ruta lineal de 6,5 km de longitud (anada i tornada) que transcorre per les runes de Can Xinet, les gorgues de Canet, visita l'ermita de Sant Vicenç de Canet d'Adri i retorna al punt d'inici. Es tracta d'un itinerari apte per a tothom, amb un desnivell mínim. La ruta es d'especial interès per als aficionats a la geologia.

A mig camí entre Girona i la vall de Llémena trobem el municipi de Canet d'Adri, de caràcter tranquil, amb paisatges amables i privilegiats. El seu entorn, a més, amaga tresors de diversa índole, com la Torre de Canet (antic casal dels Canet, que ostentaven el títol nobiliari de cavallers), el paratge de la Font de la Torre, el pont Gran, el dolmen de la Mota o l'església de Sant Vicenç de Canet d'Adri, entre d'altres.

: 1:35h en total. 0:35h des del punt d'inici fins al creuament de la carretera, 0:10h des d'aquest punt fins a les gorgues de Canet i 0:50h des de les gorgues fins al punt d'inici de la ruta passant per l'església de Sant Vicenç de Canet d'Adri.

Arribem al veïnat d'Adri, punt d'inici de la ruta, per les carreteres locals GIV-5313 (passant per Canet d'Adri) o bé GIV-5312 (passant per Cartellà). Podem agafar qualsevol d'aquestes dues carreteres locals (és indiferent) des de la carretera comarcal GI-531, a prop de la sortida 6B Girona Oest de l'autopista AP-7.

Santa Cecília de Montcal

Santa Cecília de Montcal és una església aïllada, d'origen romànic, situada per sobre la carretera de Canet d'Adri a Cartellà i pertanyent al veïnat disseminat de Montcal. És una obra protegida com a bé cultural d'interès local.

• Cases de l´Onyar a Girona
    Cases de l'Onyar a Girona

El Castell de Girona ofereix imatges espectaculars. I una d'elles és la de les façanes de les cases de l'Onyar, el riu que travessa la ciutat, pintades de colors vius. D'entre els ponts que travessen el riu destaquen el d'en Gómez, esvelt i lleuger, i el de Palanques Vermelles, de 1827.

Parc de la Devesa de Girona

El Parc de la Devesa de Girona, amb una superfície de gairebé 40 hectàrees, constitueix l'espai verd urbà més gran de la ciutat de Girona i un dels més grans de Catalunya. Es troba emmarcat pel riu Ter al nord, el Güell a l'oest, l'Onyar a l'est i el barri Güell-Devesa al sud. La major part del parc està poblada per un conjunt de més de 2.500 plàtans.

Girona, Temps de Flors

Girona, Temps de Flors és una exposició de flors que se celebra a la ciutat de Girona des del 1954. Des de llavors, cada mes de maig, se celebra durant una setmana aquesta festa primaveral que atrau a gent d'arreu del món. Els monuments, les cases i els seus patis interiors, els carrers, els jardins i els paratges naturals emergeixen revestits amb l'elegància de sorprenents elements vegetals. Més info a www.gironatempsdeflors.net

Comencem la ruta al petit nucli d'Adri (0:00h - 304m). Un camí just davant de les cases surt en direcció S cap al puig, tot passant enmig d'un camp d'oliveres i després enfilant-se per dins del bosc. A l'esquerra hi trobem una antiga terrera on es veuen materials molt fins formats per cendres volcàniques i petits fragments de roca del subsòl, dipositats en forma de capes. Aquests materials varen ser expulsats en la fase explosiva inicial del volcà. El camí segueix pujant suaument fins a arribar a una mena d'altiplà amb feixes de conreu, on els materials volcànics són blocs de pedra tosca dipositats al damunt de les cendres. Seguim el camí fins que trobem un cadenat i les runes de Can Xinet (0:10h - 345m). Des d'aquí tenim unes vistes magnífiques del pla de Girona, les Gavarres, el Rocacorba i bona part del Baix Empordà. El volcà del puig d

L'alzinar a la vall de Llémena.

El volcà del puig d

Església romànica de Sant Llorenç d'Adri.

Portalada de Sant Llorenç.

Detall de la porta de Sant Llorenç.

El volcà del puig d

Detall d'un dels capitells de la porta.

Paret seca amb roca volcànica.

Mas la Vidella a Adri.

Camí al puig d'Adri.

Cendres del volcà de puig d'Adri.

Capes de cendres del volcà.

Deixem enrere les runes i continuem vorejant el camp fins que arribem a l'inici del bosc. Veiem a l'esquerra un corriol que baixa sobtadament i el seguim fins a situar-nos enmig d'un alzinar i d'unes feixes amb pins, des d'on albirem una magnífica vista del pla de Canet, format per l'acumulació de cendres volcàniques al fons d'antigues valls. Continuem per un corriol estret i ben fressat, de baixada, deixant enrere un altre petit corriol que puja cap a la dreta. Avancem pel mig d'un alzinar amb una gran densitat de peus de rebrot, conseqüència d'una antiga i intensa explotació per al carboneig. Precisament enmig mateix del corriol ens topem amb una plaça carbonera abandonada. Més endavant el corriol ens porta fins a un camí més ample, que anem seguint de baixada entre alzines i sureres. Després d'una petita pujada i un tram planer, el camí principal davalla, tot passant pel costat d'una casa, i arribem a la carretera de Canet d'Adri a Adri. El volcà del puig d

Volcà de puig d'Adri.

El volcà del puig d

Camps de faves a Canet d'Adri.

Camps de cereals i les muntanyes de Rocacorba.

Creuem la carretera de Canet d'Adri - Adri (0:35h - 265m) i, just després, enfilem el caminet de la dreta. El sender ens porta, entre sureres i alzines, fins a una pista asfaltada al costat del mas de la Torre, ja a les envistes de Canet. Seguim per la pista fins que arribem al camí que porta al mas. En aquest punt trobem un plafó informatiu i un camí que ens porta, ja de baixada, fins a les gorgues de Canet (0:45h - 223m). El volcà del puig d

Camí a la font de la Torre.

Gorgues de Canet.

Després d'admirar aquesta raconada preciosa, ens dirigim cap a la carretera i visitem la capella de Sant Vicenç de Canet d'Adri (0:55h - 246m), una església romànica declarada Bé Cultural d'Interès Local. Des d'aquest punt caminem per la carretera en direcció a Adri (NO) fins que arribem a l'altura d'on abans hem creuat aquesta via (punt de pas 3). Aquí enllacem amb el camí que hem recorregut anteriorment i que flanqueja el puig d'Adri pel seu vessant S. Finalment, arribem novament al punt d'inici de la ruta al nucli d'Adri (1:35h - 304m). El volcà del puig d

Muntanyes de Rocacorba a Canet d'Adri.

Entrant a Canet d'Adri.

Detall de les faves de Canet d'Adri.

Església de Sant Vicenç de Canet d'Adri.

Marta
27-09-2020 12:27:13h

No está gaire ben senyalitzada i hi ha algunes cruïlles en les que no indica per on has d'anar. La última part és per carretera, no gaire maca.