Llac de Gaube des de Pont d'Espagne

Fàcil excursió de caire familiar fins al concorregut llac de Gaube

Baixa

Passejades curtes, amb poc desnivell i sense dificultats.

Pont d'Espagne

Cauterets

Itinerari de 5,2 km de longitud (anada i tornada) fins al circ d'Oulettes de Gaube. La ruta comença a Pont d'Espagne, a la capçalera de la vall de Cauterets i segueix en tot moment el sender de llarg recorregut GR-10 fins al llac de Gaube; pugem per un camí pedregós que guanya altitud tot fent vàries llaçades per l'interior d'un bosc i la tornada la fem pel mateix itinerari. Al llac de Gaube, podrem relaxar-nos, descansar o jugar amb els més petits en un bonic entorn.

Aquesta excursió ens permet conèixer un dels indrets més concorreguts i populars del Parc Nacional dels Pirineus (França): el llac de Gaube. El llac té una una superfície de 19 ha i queda envoltat de muntanyes que superen els 2.500m d'altitud: el pic Mayouret (2.688m), el Grand Pic de Paloumères (2.720m) i el pic de Gaube (2.377m). El llac és punt de pas per tots els excursionistes que recorren el sender de llarg recorregut GR-10 i per aquells que fan l'excursió fins a l'espectacular circ d'Oulettes de Gaube, les parets del qual podem intuir des del llac, a la llunyania, en direcció S. Molts visitants també pugen fins a l'Hôtellerie du Lac de Gaube utilitzant el telecadira de Pont d'Espagne, que els deixa a uns 20 minuts d'aquest bonic enclavament.

: 1:30h en total. 0:50h d'anada i 0:40h de tornada pel mateix camí, ara de baixada.

: Baixa. El camí presenta alguns trams força pedregosos i amb algunes roques que poden estar relliscoses.

: Finals de primavera, estiu i tardor.

: Res en especial.

Vignemale. 1647OT. 1:25.000. IGN.

: Des del pàrquing de Pont d'Espagne moltes persones pugen a visitar el llac de Gaube, tant a peu com utilitzant el telecadira que hi ha (en aquest últim cas, en molts casos, fan la baixada a peu); per aquest motiu, la ruta acostuma a estar molt concorreguda, sobretot durant les vacances o en dies assenyalats. L'itinerari és adequat per fer amb nens: el camí és fàcil i té el gran atractiu del llac de Gaube. Si volem allargar la ruta, des de l'Hôtellerie du Lac de Gaube podem arribar-nos fins a la capçalera del llac, per fer-ho hem de seguir el camí que rodeja el llac per la seva riba occidental (aprox. 20 minuts). Des de Pont d'Espagne també es pot visitar la cascada de Pont d'Espagne, només cal seguir les indicacions que hi ha.

S'arriba a Pont d'Espagne des de Cauterets per la carretera D-920. Un cop a Cauterets hem de creuar tot el poble i continuar per la mateixa carretera (D-920) en direcció a Pont d'Espagne (cal seguir en tot moment les indicacions de "Pont d'Espagne"). La carretera s'enfila en direcció S i guanya altura fent algunes ziga-zagues. Després de 8 km arribem al gran pàrquing de Pont d'Espagne (de pagament obligatori).

Casa del Parc Nacional dels Pirineus de Cauterets

Al costat de l'estació de tren de Cauterets, hi trobem una de les Cases del Parc Nacional dels Pirineus, que posa a disposició dels visitants molta informació sobre el parc (flora, fauna, possibles senders i rutes d'alta muntanya,...) i ofereix durant tot l'any exposicions permanents i temporals relacionades amb la muntanya.

Coordenades GPS: 42.89130998º -0.11410652º

• Estació d´esquí de Cauterets
    Estació d'esquí de Cauterets

L'estació d'esquí de Cauterets disposa de dos dominis esquiables: el Cirque du Lys, amb 21 pistes i 3 zones de freestyle dirigit als aficionats de l'esquí alpí i l'snowboard, i Pont d'Espagne, dirigit a la pràctica d'esquí nòrdic, passejos amb raquetes o trineu. Els amants de la neu hi trobaran de tot!

Coordenades GPS: 42.8826707º -0.142698873º

Comencem la ruta al gran pàrquing de Pont d'Espagne (0:00h - 1.490m). Creuem la gran portalada de l'edifici del telecadira i el deixem enrere tot continuant per una pista asfaltada en direcció SE. Llac de Gaube des de Pont d

Edifici i pàrquing de Pont d'Espagne.

Llac de Gaube des de Pont d

Pista asfaltada que surt de Pont d'Espagne.

Al cap d'uns cent metres deixem a la dreta la desviació cap a la cascada de Pont d'Espagne. Nosaltres continuem per la pista asfaltada que ara fa una llaçada cap a l'esquerra, hem de seguir la indicació de "Lac de Gaube par GR 10". Llac de Gaube des de Pont d

Deixem enrere el camí cap a Pont d'Espagne i seguim cap a l'esquerra.

Llac de Gaube des de Pont d

Indicació de "Lac de Gaube par GR 10".

Seguim per la pista asfaltada.

Després d'una altra llaçada, ara cap a la dreta, arribem a un trencall que hi ha a mà esquerra ben indicat. Aquí comença el camí que ens portarà fins al llac de Gaube. Deixem, doncs, la pista asfaltada i agafem aquest sender que s'enfila fent ziga-zagues per l'interior del bosc. Llac de Gaube des de Pont d

Trencall cap al llac de Gaube.

Senyals indicadors.

Inici del camí cap al llac de Gaube.

El camí, que està ben marcat en tot moment, va serpentejant i anem guanyant altura progressivament. Puntualment cal vigilar amb algunes roques una mica relliscoses. Llac de Gaube des de Pont d

Guanyem altura en tot moment.

Llac de Gaube des de Pont d

Seguim les marques vermelles i blanques del GR-10.

Avancem per l'interior d'un bosc frondós. Observem pi silvestre, pi negre, avets, saücs i molts arbustos característics de la vegetació pirinenca. Llac de Gaube des de Pont d

Tram de roques.

Llac de Gaube des de Pont d

Avancem per una zona boscosa.

Arribem a un punt on se'ns obre per primer cop la perspectiva sobre la vall de Gaube. Al fons, cap al S, podem veure ja una part del circ d'Oulettes. Llac de Gaube des de Pont d

Al fons, el circ d'Oulettes i la cara nord del Vignemale.

I a mà dreta, endavant, podem admirar un dels salts d'aigua més rellevants que presenta el riu de Gaube en el seu tram des del llac de Gaube fins a Pont d'Espagne. Llac de Gaube des de Pont d

Salt d'aigua que veiem a mà dreta.

Finalment arribem a un suau coll on hi trobem el trencall de l'Hôtellerie du Lac de Gaube (0:48h - 1.727m). Cap a la dreta, el GR-10 continua en direcció al circ i el refugi d'Oulettes de Gaube (6 km). Nosaltres seguim recte cap a l'Hôtellerie. Llac de Gaube des de Pont d

Coll del llac de Gaube.

Després de caminar uns cent metres arribem a l'Hôtellerie du Lac de Gaube (0:50h - 1.731m), que està situada just a la riba del llac de Gaube. L'Hôtellerie ofereix servei de bar i de restaurant en un entorn absolutament privilegiat. Llac de Gaube des de Pont d

Últims metres fins a l'Hôtellerie du Lac de Gaube.

Llac de Gaube.

Hôtellerie du Lac de Gaube.

El llac de Gaube queda envoltat pel pic Mayouret (2.688m), a l'E, el Grand Pic de Paloumères (2.720m), al SE, i el pic de Gaube (2.377m), al NE, i té una profunditat mitjana de 40m, una superfície de 19 ha, i uns 2 km de perímetre. La principal aportació d'aigua que rep és la del riu d'Oulettes de Gaube, que baixa de la pròpia vall de Gaube, que veiem al S. I al fons, també en direcció S, podem intuir les parets del majestuós circ d'Oulettes de Gaube, la cara N del Vignemale (3.298m). Llac de Gaube des de Pont d

Llac de Gaube i circ d'Oulettes de Gaube al fons.

Llac de Gaube des de Pont d

Circ d'Oulettes de Gaube.

La tornada la realitzem desfent el camí que hem fet a l'anada. Ara el camí es fa més ràpid. Necessitem aproximadament 0:40h per tornar a Pont d'Espagne (1:30h - 1.490m), punt d'inici i final d'aquesta excursió. Llac de Gaube des de Pont d

Cristina
14-09-2022 17:59:02h

Ruta fàcil per a qualsevol edat, però és gairebé 1h de pujar amb pedres pel costat d'un riu. Baixada es fa curta. També hi ha opció de pujar i baixar amb el teleferic

WEBCAMS
A l´hivern, per donar-nos idea de l´estat de la innivació